سایت تخصصی پکینگ ایران​​​​​​​​​​​​

تولید پکینگ پلاستیکی ؛ استیل و سرامیکی

​مهندس رضایی

09035953362

راشینگ رینگ سرامیکی

استوانه های راشینگ رینگ قطعه ای از لوله ها هستند ، طول و قطر آنها تقریباً برابر است و در تعداد زیادی از برج های آکنده و پک شده به عنوان پکینگ راشینگ در ستون های  تقطیر و برج ها و سایر فرایندهای مهندسی شیمی استفاده می شود . آنها معمولاً سرامیکی ، فلزی یا شیشه ای هستند و سطح وسیعی از حجم ستون را برای تعامل بین بخارات مایع و گاز فراهم می کنند. استوانه های راشینگ به نام مخترع آنها ، شیمی دان آلمانی ، فردریش راشینگ نامگذاری شده است .

آنها آنچه را که به عنوان پکینگ رندوم  شناخته می شود تشکیل می دهند

با استفاده از پکینگ راشینگ رینگ که جایگزین سینی ها در ستون های تقطیر می باشند قادر خواهند بود راندمان ستون های سینی دار را افزایش دهند و باعث می گردد ستون ، تقطیرهایی با کارایی بسیار بیشتر از رقبای خود انجام دهد.

راشینگ رینگ سرامیکی
راشینگ رینگ سرامیکی

در یک ستون تقطیر ، ریفلاکس یا بخار متراکم به پایین ستون می رود و سطوح استوانه های راشینگ رینگ را می پوشاند ، در حالی که بخار حاصل از دیگ بخار از ستون بالا می رود. بخار و مایع در حالی که در یک فضای کوچک برعکس از یکدیگر عبور می کنند ، به سمت تعادل تمایل پیدا می کنند. بنابراین ، مواد فرار کمتری به سمت پایین و مواد فرار بیشتر به سمت بالا تمایل دارند.

آنها همچنین برای دستگاههایی استفاده می شوند که گاز و مایع به منظور جذب گاز ، دفع یا واکنش شیمیایی در تماس قرار می گیرند و به عنوان پشتیبانی از بیوفیلم ها در راکتورهای بیولوژیکی استفاده می شوند .

سرامیکی پکینگ
پکینگ های سرامیکی راشینگ و زین اسبی

استوانه های سرامیکی راشینگ رینگ در برابر اسید و در برابر حرارت ، مقاومت عالی دارند . آنها می توانند در برابر خوردگی اسیدهای معدنی مختلف ، اسیدهای آلی و حلال های آلی به جز اسید هیدروفلوئوریک مقاومت کنند و می توانند در شرایط دمای بالا یا پایین استفاده شوند . در نتیجه دامنه کاربرد آنها بسیار گسترده است. از پکینگ زینی سرامیکی اینتالوکس می توان در ستون های خشک کننده ، ستون های جاذب ، برج های خنک کننده ، برج های شستشو در صنایع شیمیایی ، صنایع متالوژی ، صنایع گاز زغال سنگ ، صنایع تولید اکسیژن و غیره استفاده کرد.

 

راشینگ رینگ سرامیکی
راشینگ رینگ سرامیکی

 

پکینگ  رندوم سرامیکی - استوانه صلیبی سرامیکی- پارتیشن رینگ سرامیکی :

پارتیشن رینگ سرامیکی توسط سرامیک راشینگ رینگ ، با سطح بهتر و مقاومت فشاری نسبت به راشینگ رینگ ، با مقاومت عالی در برابر اسید و مقاومت در برابر حرارت ، بهبود می یابد. آنها می توانند در برابر خوردگی اسیدهای معدنی مختلف ، اسیدهای آلی و حلال های آلی به جز اسید هیدروفلوئوریک مقاومت کنند و می توانند در شرایط دمای بالا یا پایین استفاده شوند.

پارتیشن رینگ سرامیکی
پکینگ استوانه تیغه دار سرامیکی

در نتیجه دامنه کاربرد آنها بسیار گسترده است. پکینگ صلیبی سرامیکی می تواند در ستون های خشک کننده ، ستون های جذب کننده ، برج های خنک کننده ، برج های شستشو در صنایع شیمیایی ، صنعت متالورژی ، صنعت گاز ذغال سنگ ، صنعت تولید اکسیژن و غیره استفاده شود.

استوانه های راشینگ ساخته شده از شیشه بوروسیلیکات گاهی اوقات در استفاده از مواد هسته ای استفاده می شود . آنها در داخل مخازن و مخازن حاوی محلول های مواد شکاف پذیر ، به عنوان مثال محلول های نیترات اورانیل غنی شده استفاده می شوند. در آنجا آنها به عنوان جاذب نوترون عمل می کنند تا از یک حادثه حیاتی جلوگیری کنند .